EĞİTİM DOSYASI : Eğitim Sistemimizi Teslim Eden Anlaşma Fulbrigh t Anlaşması


.

27 Aralık 1947 yılında Amerika ve Türkiye arasında imzalanan Fulbright Anlaşması ile Türk eğitim sistemi Bir nevi Amerikan sömürgesine girmiş olup, o tarihten bu yana eğitim müfredatını, Tüm okullarda bu komisyon belirlemektedir.
Amerika ve Türkiye arasında imzalanan, Türkiye’nin eğitim sisteminin yükseltilmesi ve Amerikan kültürünün yaygınlaşması hedefiyle yapılan anlaşmanın aslında Türkiye’nin eğitim sistemine Yani bir nevi kalbine Amerikan yayılımcılığı ve sömürgeciliğinin yerleştirilmesidir.

Fulbright Anlaşmasının meşhur beşinci maddesi her şeyi özetlemektedir. "Bu komisyon 4 Türk ve 4 Amerikan yetkiliden oluşacak. 8 kişilik komisyonun başkanı Amerikan Büyükelçisi olacak ve Oyların eşitliği durumunda kesin nihai kararını Başkan verecektir"

Yani işin özü Amerikan başkanlığındaki heyetin tüm eğitim sistemini yönetecek olmasıdır. Eğitim sistemimizi ve akabinde ülkenin temelini Amerika’ya teslim eden Fulbright Anlaşması ile geçmişten günümüze tüm sistemimizi Amerika belirlenmiştir ve bu nedenle Bugün bile Amerika’da eğitim almayan neredeyse hiç bir bürokrat üst kademelere gelmemektedir. Amerikan politikalarının ülkemiz için rahat sızmasını sağlayan Fulbright anlaşması Lozan’dan sonra ülkemizi yarı sömürge konumuna getirmiştir diyebiliriz.

Atatürk’ün kurduğu Türk Tarih Kurumu ve Atatürk‘ün Türk tarihine verdiği önem Fulbright Anlaşması ile birlikte yeni dönem eğitim müfredatında etkisi kırılmıştır. Türklerin Miladı Malazgirt Savaşı’na indirgenmiş ve bu tarihten önceki eski Türk uygarlıklarının anlatılması kaldırılmıştır. Kut’ül Amare gibi büyük zaferler unutturulmaya çalışılmıştır. Tarih ve eğitim sistemimiz oldukça zayıf bir hale bürünmüştür ya da bir indirilmiştir.

Amerika gibi şu an Dünya üzerinde kötü bir eğitim sistemine sahip bir ülkenin kendi ülkemizde ki eğitim sistemine ne kadar katkı sağlayacağı merak konusu olup bu anlaşmayı imzalayanlar ve mantıkta imzaladığı oldukça düşündürücü.

Fulbright işi Amerikalı John Fulbright isimli Senatör tarafından oluşturulmuş bir projedir. Bu proje temelinde İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra Amerika’nın yardım ettiği ülkelerde, eğitim sistemine yardımcı olmak ve bu ülkelerde okuyan öğrencilerin Amerika’da burs almasını sağlamak gibi bir misyon yüklenmiştir. Dış Pencereden bakılınca oldukça masum görünen bu komisyon, Aslında ülkelerin eğitim sistemine dinamit döşemek ten başka bir işe yaramaktadır.

Anlaşma metnini imzalayan İsmet İnönü 1963 de şunu itiraflarda bulunmuştur.

"Lozan’da Mesele Toprak ya da tazminat değildi. Uzmanlarını yerleştirmek istiyorlardı. Dış politikada bağımsız olmaya çalışıyoruz peki nasıl yapacağım. Ben bunu karar verdiğimde İşin uzmanlarına havale edeceğim onlar da ayrıntılı rapor hazırlayacaktır. Peki bunu nasıl yapacaklar hepsini çevresinde yabancılar dolu, iğfal etmeye çalışıyorlar. Başaramazlarsa işi ortada bırakıyorlar. O da olmazsa tedbir alıyorlar. Bir görev veriyorum sonucu daha bana gelmeden Washington’un haberi oluyor. İşin sonucunu memurların önce elçilerden öğreniyorum"

Amerika Fulbright Anlaşması o kadar önem vermiştir ki komisyonun çalışmalarının ücreti Amerikan bütçesinden ödenecek, Türkiye’nin bu hizmet karşılığında ödeyeceği Amerika’ya olan borçlarından düşülecektir. Yani Amerika hem eğitim sistemimizi kendisi Dizayn edecek hem ülkemizin temeline dinamit koyacak hem de bunun karşılığında ücret ödüyoruz. Böyle bir saçma ve işe yaramayan anlaşma yapılmış, bu yüzden Türk eğitim sistemi Amerika’nın tekeline bırakılmıştır.

Bu konuyu Altta ki video da Oktay Sinanoğlu güzel bir şekilde özetlemektedir.

VİDEO LİNK : https://www.youtube.com/watch?v=CSAZwDIuV10

Etiketlendi:, , , ,

www.ozelburoistihhbarat.com

YÜKSEK STRATEJİ

strateji, istihbarat, güvenlik, politika, jeo-politik, mizah, terör, araştırma, teknoloji

Fight "Gang Stalking"

Expose illegal stalking by corrupt law enforcement personnel

İSTİHBARAT ALANI

Sınırsız, Seçkin, Sansürsüz, Kemalist Haber Blogu

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

