TAYVAN DOSYASI /// ERHAN HOROZOĞLU : Tayvan ile Türkiye Arasında Turizm ve Ticaret


KAYNAK : http://www.cinhh.com/tayvan-ile-turkiye-arasinda-turizm-ticaret/

Tayvan ile Türkiye Arasında Turizm ve Ticaret

Yazar: Erhan Horozoğlu

Türkiye, Tayvan halkı tarafından sempati duyulan ve sevilen bir ülkedir. Tayvanlılar 2006 yılından bu yana her geçen yıl sürekli artan bir ivme ile Türkiye’ye seyahat etmeyi sürdürmektedirler.

Tayvan’dan Türkiye’ye daha fazla turist göndermenin yollarını, yıllar itibariyle iki ülke arasındaki turizmin gelişimini ve ekonomiler arası ticari ilişkilerin iyileştirilmesini konu alan bir yazıyı kaleme almak istediğimde derlemiş olduğum güncel ve doğru bilgiler aşağıda sunulmaktadır.

Türkiye’ye gidenlere verilen vize sayısı son yıllarda artış göstermiştir. Turist sayısının büyümesinin en önemli nedenlerinden birisi THY’nin 31 Mart 2015 tarihinde haftada yedi sefer sıklıkla gerçekleşen İstanbul – Taipei direkt uçuşlarının başlamasıdır. Buna bir de EVA Havayollarının 5 Mart 2016 tarihinde başlayan, haftada dört sefer Taipei-İstanbul direkt uçuşları eklenince Türkiye’ye gidenlerin sayısı iki yıl içerisinde %100’den fazla büyümüştür. Artacak bu sefer sayılarıyla doğru orantılı olarak iki ülke arasındaki turizm ve ticaretin artması beklenmektedir.

Sayıların kısa sürede bu denli hızlı büyümesinin bir başka nedeni ise 2013 yılında başlayan e-vize uygulamasıdır. İnternet üzerinden üç dakikada alınabilen e-vize için alınan ücretler de Türkiye tarafından 10 Şubat 2016 tarihinden itibaren kaldırılmıştır. Türkiye’nin bu hamlesine Tayvan, bu yıl Türkiye’den gelen turistlerden alınan vize ücretlerini kaldırarak karşılık vermiştir.

Tayvan halkının Türkiye’ye yaptığı seyahatlerde özellikle kültür turları ön plana çıkmaktadır, İstanbul’a uçan turistler, genelde Safranbolu üzerinden Ankara, Kapadokya, Antalya, Pamukkale, İzmir ve İstanbul’u kapsayan dokuz günlük gezilere katılmaktadırlar. Bu turları genelde Tayvanlı tur operatörlerinden satın almaktadırlar. Tayvanlı operatörlerin yanı sıra Dorak Tour ve Pienti Travel Taipei’de faaliyet göstermeye başlayan Türk tur operatörleridir. Türkiye’ye giden Tayvanlı turistlerin ilgisini en çok yemekler, hediyelik eşyalar ve Kapadokya’daki balon turları çekmektedir.

Tayvan’da Türkiye’nin imajını yükseltmek amacı ile başta kültürel aktiviteler olmak üzere tanıtım faaliyetlerinde bulunulmaktadır. Bunları şöyle özetleyebiliriz:

1) Türkiye’nin önde gelen ressamları Tayvan’a davet edilmektedir. 8 Nisan 2016 “Taipei 101” binasında açılışı yapılan ve bir ay süreyle devam edecek ressam Ahmet Yeşil’e ait “Tarihsiz Günlükler” adlı resim sergisi bunun örneklerinden birisidir.

2) “Atatürk’ün Yaşamı ve Başarıları” konulu fotoğraflar, düzenlenen seminerlerle birlikte üniversite ve liselerde Tayvanlı gençlere sunulup, anlatılmaktadır. Şu ana kadar sadece Taipei’de düzenlenen bu etkinliğin diğer şehirlerde de gerçekleştirilmesi planlanmaktadır.

3) Okullarda Türkiye hakkında yapılan konuşmalarda Türkiye’nin konumu, kendine has özellikleri ve kültürüne vurgu yapılmaktadır.

4) Aletheia Üniversitesi’nde verilen yemek derslerinde Türk yemek kültürüne ait tanıtım sonrasında, derslere katılanlarla birlikte Türk yemekleri ve tatlıları yapılmıştır. Bu dersler üçer aylık dönemlerde yapılmaktadır. Mayıs 2016 ayında da Çin Kültür Üniversitesi’nde bir diğer dönem başlatılacaktır.

5) Müzeye dönüştürülen Taipei Story House’da bu yılın ekim ayında başlayacak, geniş kapsamlı “Türk Halı ve Seramik Sanatları Sergisi” üç ay süreyle Tayvan halkının beğenisine sunulacaktır. Bu sergide yer alacak ürünler seçilmiş olup, bu ürünlerin özelliklerinin, her bir motifin, renklerin anlamlarının ve hikayelerinin açıklandığı bir kitap Çince olarak hazırlanmaktadır. Sergi süresince Türkiye’den gelecek olan halı ve kilim ustaları tanıtım gösterileri yapacaklardır.

6) Ticari anlamdaki etkinliklerin son örneği, Mart ayının son haftasında gerçekleştirilen TİM (Türkiye İhracatçılar Meclisi) heyeti ziyareti olmuştur. Kasım 2015 ayında gerçekleşen ilk ziyaretin hemen dört ay sonrasındaki ikinci ziyaret gıda ürünlerine ilişkin düzenlenmiştir. Yüksek teknoloji ağırlıklı ekonomi modeli nedeniyle Tayvan’ın Türkiye’den ithal edeceği gıda ürünlerinin her zaman var olacağını ve bunun artarak devam edeceğini belirtmişlerdir. Bunun en belirgin kanıtı, son zamanlarda marketlerin raflarında görülmeye başlanan Türk gıda ürünleridir. 50 kişilik TİM heyetinde Akdeniz ve Uludağ Yaş Meyve-Sebze İhracatçıları Birlikleri, Ege Tariş Zeytinyağı Birliği ve bazı Kuru Gıda Birlikleri temsilcileri yer almıştır. Bu ziyaretler sonrasında heyet, olumlu ve somut bağlantılarla ülkemize geri dönmüştür. Tayvan’da daha fazla Türk gıda ürünleri görebilmek için diğer yandan mevzuat çalışmaları da devam etmektedir.

Şu anda iki ülke arasındaki ticaret hacmi 1,9 milyar Amerikan doları civarındadır. Bu rakamın 1,51 milyar dolarlık bölümü Tayvan’ın Türkiye’ye sattığı mallar, geri kalan miktarı ise Türkiye’nin ihracatına aittir. Hem ticaret hacminin karşılıklı olarak arttırılarak çift haneli sayılara ulaşması hem de şu anda Türkiye aleyhine olan dengenin Türkiye lehine dönüştürülmesinin sağlanması önemli bir önceliktir.

Dünyadaki akıllı telefon ve bilgisayar parçaları piyasasının yaklaşık %70’inin üretimini sağlayan Tayvanlı firmaların Türkiye’de üretim merkezleri kurarak Avrupa ve Orta Doğu’ya açılımlarının sağlanması çalışmaları da bir diğer faaliyet olarak karşımıza çıkmaktadır. Geçtiğimiz yıl kurulan, TTBA (Taiwan Turkish Business Association) derneğinin önemli sayıda Tayvanlı üretici firma üyesi bulunmaktadır.

Peki turizmin mutfağında güncel haberler nasıl? Tayvan’da yaşayan, Türkiye’de Kapadokya bölgesinde faaliyet gösteren HTR seyahat acentesinin Uzak Doğu temsilcisi olarak çalışan Olivia Shih neler söylüyor? Dilerseniz ondan da kısa bilgiler alalım.

Nisan 2014 yılında yaptığı ilk ziyaretinin akabinde tanıştığı HTR seyahat acentesi ile özellikle Çin’den Türkiye’ye turist getirme çalışmaları başlamıştır. Bunun için yapılan uzun ön görüşmelerin ardından, firma yetkilileri ile birlikte Çin’e gitmişler ve Hangzhou bölgesinde tur operatörleri ile görüşmeler yapmışlardır. Ancak görüşmelerin hemen akabinde meydana gelen terör olayları ve Çin’in Türkiye’ye gidecek turist gruplarına izin vermemesi ile birlikte şimdilik faaliyetlerin askıya alındığını, Mayıs ayından itibaren turist gruplarına verilecek izinlerle birlikte çalışmaların yeniden başlayacağını belirtmiştir. Bireysel turistlerin Türkiye’ye gitmesinde Çin’de uygulanan bazı internet yasaklarının olumsuz etkilerinin olduğunu belirtip, “Google” arama motorunun Çin’de kullanılmamasının da Türk firmalar için ayrı bir dezavantaj teşkil ettiğini söylemiştir.

Yukarıda sözü edilen çabalar doğrultusunda, bireyler olarak bizlerin de katkıları ile neşeli ve güneşli turizm günleri diliyorum.

Etiketlendi:, , , , ,

www.ozelburoistihhbarat.com

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

YÜKSEK STRATEJİ

strateji, istihbarat, güvenlik, politika, jeo-politik, mizah, terör, araştırma, teknoloji

Fight "Gang Stalking"

Expose illegal stalking by corrupt law enforcement personnel

İSTİHBARAT ALANI

Sınırsız, Seçkin, Sansürsüz, Kemalist Haber Blogu

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

%d blogcu bunu beğendi: