HRANT DİNK DOSYASI : “İstihbarat Savaşları”


Dink cinayeti duruşmasında Mahkeme Başkanı’nın "İstihbarat savaşları" sözleri damga vurdu.

Agos Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Hrant Dink katledilmesiyle ilişkin 2’si tutuklu 35 sanıklı davada tutuksuz sanık İstihbarat Daire Başkanı Engin Dinç’e, avukatlar soru sordu. Engin Dinç, "Ben üzerime düşeni yaptım. Gerekli makamlara bilgileri ilettim. Resmi yazıyla iletmişiz, telefon açmışız. Ben kanuni sorumluluğumu yaptım" dedi.

Bir sanık avukatı, Erhan Tuncel’in 2013 yılında Engin Dinç’e hitaben yazdığı, ‘Sen ağabeyliğini yap, ben de gardaşlığımı‘ şeklindeki ifadelerin yer aldığı mektubun çok yakın bir şekilde yazıldığını söyledi. Sanık Engin Dinç de "Kendisine sorulsun (Erhan Tuncel’e)" diye cevap verdi.

"GETİRDİĞİ BİLGİLER ÖNEMLİ VE HAYATİ OLABİLİR"

Engin Dinç, Erhan Tuncel ile makam odasında diğer istihbaratçılar birlikte görüştüğünü belirterek, "Arkadaşlarım Erhan Tuncel’in görüşmek istemediğini söyledi. Ben de ‘İletişimi devam ettirmek lazım, hassas olun, getirdiği bilgiler önemli ve hayati olabilir’ dedim. Tıkanıklığı gidermek için Erhan Tuncel ile görüşme gerçekleştirdik. Erhan Tuncel’e ne konuştuğumuzu sorabilirsiniz. Görüşme 15-20 dakika sürmüş olabilir. Burada önemli olan bilgi akışının kesilmemesiydi" dedi.

"GÖREVDEN AYRILMADIM, ALINDIM"

Dink Ailesi’nin Avukatı Hakan Bakırcıoğlu "Yasin Hayal’in telefonla artık görüşme yapmaması eyleme geçeceğinin göstergesi midir?" diye sordu. Sanık Dinç de "Evet" diye cevap verdi. "Görevden ayrılmadım, alındım" diyen Engin Dinç, "O dönem görevden alınmamı hazmedemedim. 1989 yılında göreve başladım ve yurtdışı deneyimlerim de vardı. ‘Neden görevden alındım? diye sordum. ‘Başka arkadaşla çalışmak istiyoruz’ denildi. Aradan yıllar geçti. Cinayet sonrasında şunu gördüm; Bu işten menfaat elde etmek isteyen gruplar, olduğunu görüyoruz. Ancak bu benim yorumum" şeklinde konuştu.

Etiketlendi:,

www.ozelburoistihhbarat.com

YÜKSEK STRATEJİ

strateji, istihbarat, güvenlik, politika, jeo-politik, mizah, terör, araştırma, teknoloji

Fight "Gang Stalking"

Expose illegal stalking by corrupt law enforcement personnel

İSTİHBARAT ALANI

Sınırsız, Seçkin, Sansürsüz, Kemalist Haber Blogu

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

